De essenties
√ Onderwijskundige leiderschapsprincipes kennen en kunnen toepassen bij de implementatie van Kagan Coöperatief Leren
√ Goed voorbereid vanuit verschillende invalshoeken kennis en inzichten omtrent de implementatie van Kagan Coöperatief Leren kunnen opzetten en monitoren in de eigen situatie
√ Een aantal praktische invoeringsinstrumenten gebruiksklaar hebben, research-based kunnen werken met doelniveaus, inclusief succescriteria.
Een training Educatief Leiderschap waarbij het implementatieproces van Coöperatief Leren vanuit alle facetten stap voor stap verdiept wordt. Iedere deelnemer kan de research in de eigen praktijksituatie vorm geven en praktisch aan de slag.
Doelgroep(en)
Educatief leiders, directeuren, intern veranderaars, Coaches, IB-ers die een actieve aansturende rol hebben bij veranderprocessen.
Doelen/ resultaat
U kunt het implementatieproces van Kagan Coöperatief Leren in uw eigen situatie opzetten, stimulerend begeleiden en succesvol monitoren vanuit uw kennis en inzicht in veranderprocessen. Voor elke fase van de implementatie van Kagan Coöperatief Leren krijgt u inzichten, werkwijzen en gereedschap om de juiste keuzes te maken als educatief leider of intern veranderaar.
Inhoud & Werkwijze
- Passie overbrengen
- Focus creëren
- Invloedrijke acties
- Verwachtingen vaststellen
- Anderen support geven
- De organisatie veranderen
Korte presentaties worden afgewisseld met praktijkgerichte verwerkingsopdrachten voor de deelnemers
Literatuur
Verplicht: Standaardwerk Coöperatieve Leerstrategieën
Aanbevolen: Coöperatieve Leerstrategieën beknopte verise & Passie en Kracht in schoolontwikkeling (Fullan en St Germain)
Prijs
Vraag een offerte aan.
SBU
80
5 dagen 09:00u t/m 16:30u
Wat deelnemers over deze training zeggen:
"Het is heel fijn om deze training samen met een teamlid (van het management) van je school te volgen zodat je dat wat je geleerd hebt samen kunt overbrengen/meenemen naar je team."
"De voortdurende focus op betrokkenheid: van de leerling maar zeker ook op het leerproces van ons als cursist."
"We zijn nu de klassen in geweest en we zien nu ook echt meer. Kortom we weten waar we naar moeten kijken!"
"Inspirerend, veel werkvormen, koppelingen en inzichten."