De essenties
√ In 4 dagdelen de principes leren van coöperatief leren en deze concreet inbouwen in je onderwijs.
√ Concreet en praktisch: samen oefenen in de training & de volgende dag in je eigen praktijk aan de slag.
√ Effectief klassenmanagement- hoge(re) betrokkenheid en nog betere leerresultaten.
Doelgroep(en)
Leraren PO VO MBO en intern begeleiders
Doelen/ resultaat Kagan Coöperatief Leren stimuleert het leren en brengt een veilig klimaat in de groep en in de school. Leraar en leerlingen zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het leerproces en ervaren de lessen als plezierig en afwisselend. Na deze training kunt u op basisniveau ( level 1) de zeven sleutelprincipes toepassen binnen het beredeneerd aanbod in uw groep(en). U ontvangt aan het eind van deze training een certificaat. Met dit certificaat op naam kunt u instromen in de opleiding tot interne coach Kagan coöperatief leren.
Inhoud & Werkwijze
Kagan: Samen leren, samen organiseren staat voor:
Effectief klassenmanagement- hoge(re) betrokkenheid en nog betere leerresultaten.
In een training van 4 dagdelen leert u de principes van de werkwijze en deze concreet in te bouwen in je onderwijs. Concreet en praktisch: samen oefenen in de training om de volgende dag meteen in je eigen praktijk aan de slag te gaan. In de 4 bijeenkomsten wordt gewerkt aan (meer) kennis omtrent:
- De visie van Coöperatief Leren
- De zeven sleutelprincipes van Coöperatief leren
- Leraarrollen, welke zijn het en hoe zet je ze effectief in
- Breinvriendelijk leren, hoe sluit je hierop aan
- Didactische structuren ervaren en kunnen toepassen in de klas
- Didactische structuren binnen de fasen van effectieve instructie
- Lessen voorbereiden om meteen toe te kunnen passen Korte presentaties door de trainer worden afgewisseld met praktische oefening en verwerking door de deelnemers, meteen gericht op toepassing in de eigen groep/organisatie
Aanbevolen literatuur
Coöperatieve Leerstrategieën, Spencer en Miguel Kagan, Bazalt 2013 ISBN: 978-94-6118-171-8
SBU
34
Uitspraak van een klant: “Lesgeven wordt nog leuker want door wat je ziet tijdens de uitvoering van een didactische structuur, zie je ook meteen weer mogelijkheden voor een volgende keer. Mijn leerlingen zijn enthousiast en als ze praten over de leerstof hoor je als leraar wat ze weten, kennen en kunnen. Je kunt nog beter afstemmen op wat ze nodig hebben. Gewoon door wat je hoort en ziet tijdens de gestructureerde werkvormen!”
Interesse in een training op uw school?
Neem contact op met een van onze trainers of vraag een offerte aan.